Start på Sidevogns DM i Aalborg

    Tiden flyver afsted og cirka en uge efter nytår er det midt i April og sidevognen skal laves klar på 2 dage, lige akkurat tids nok til det første DM. Efter Sølvmedaljen i 2006 var selvtilliden helt oppe og der var ingen grund til at træne mere end 20 min. på et halvt år og sådan blev det. Lars H var som sædvanlig bagefter med at bestille reservedele hvilket resulterede i at første DM afd. måtte køres uden kickstarter...........Den gamle grønne havde fået en motorløftning, 574cc på krumtappen og masser af træk men ikke ret meget afprøvet kun de ovennævnte 20 min. Chefmekaniker Ronni var hovedmanden bag den grove tuning og mente, efter lidt topstykkemodificering, at det måtte være godtnok.......jow-jow

    Sidste års Laurbærkransemodtager Raydon Kolmos var tvangsforflyttet til A-klassen så der var frit slag ved bordet troede vi men ak, Keld fra Kolding havde opsporet et par unge gutter til sæsonen og de gav den virkelig gas. J/J's arveteam var osse på pletten og så ud til at have styr på sagerne og som sædvanlig var de hårde nysere fra Easy Off klar til at mule sneglene og endelig var et Svensk far/datter hold med.

    Træningen gik som altid, Ronni fik ondt i armene, Lars H fik osse ondt i armene, de blev trætte temmelig hurtigt og farten var ikke helt som i gamle dage så det var nok med 4 omg. og desuden var KTM'eren begyndt at ryge ildevarslende og den blev også rigelig varm og ikke nok med det så lavede den en fæl tændingsbanken, noget med mekanikeren ?.  Andersen/Mødekjær var de nye drenge på toppen med hurtigste tid meeeeen stadig kun træning. A-klassen var igen domineret af Svensken selv om der manglede nogle af de helt hurtige, Arne/Lars var 5'er.

    Tidtagning, vand på køleren men KTM'n blev stadig noget varm, der kom lidt mekanisk mislyd, ingen røg mere og den gik skidegodt så der blev kørt en fornuftig omg. 5 sek. foran dem der var vigtig at være foran........ J/J var igen ung og viril og havde hurtigste tid. Bengt/Josefin havde lidt tekniske problemer og fik ikke en omg i kvallen. A-klassen havde fået et nyt navn med hurtige tider, Arne/Louise lavede en kanontid og var lige ved at jorde tællerhuset og rækværket ved siden af men slap med skrækken og blev 3'er. Lidt efter var det så det Tyske par, Hannes/Steffen, der kom på toppen og igen Svenskere som 2'er. Steen/Jesper var vågnet af bjørnesøvnen og var hurtigste Danskere i tidskval. på plads 4.

    1.heat: Ingen splitstart da der var (god ?) plads ved bommen, vandet kogte ud af køleren men køres skulle der og starten var ikke dårlig men der var lidt med plads i svinget. Andersen var vild og frådende og var snart væk, Sneglefart var 2'er men Mike/Christian gassede lige bagved og var meget tæt på. Easy Off var heller ikke langt væk, stabilitet er deres force, lige pludselig er de tæt på men heldigvis ikke dennegang. Mike tabte Christian på langsiden og J/J tabte kæden på det toppen af det store hop, så lige pludselig var Sneglefart foran men Ronni havde problemer med armene, Lars H havde osse lidt med kondikarlen og tempoet dalede langsomt. J/J fik kæden på, de overhalede Easy Off  men den gamle Ole (uden de grønne Wulf) strammede Yamaha'ens gaskabel og halede tilbage igen men så vågnede Andersen og lagde afstand, ikke så godt for han kom noget tæt på og Ronni var kommet så langt ned i fart at det kunne blive farligt men Lars H fik ham vækket og kunne køre 1.pladsen hjem. Mike/Christian kom ikke i mål, træls til det første DM men de kørte noget bekymrende (for os andre) stærkt, et godt tegn fremover og Bengt/Josefin kom ikke til start. Hos de hurtige var der Svensk top 2, Tysk 3'er og Arne/Lars på 4.pladsen.

    2.heat, vand på køleren og et lille skub så var vi klar, røgen var helt væk nu men der var noget der ikke lød helt 100%.  Ronni lavede en af hans allerbedste starter og næsten 2 omg. var vi 5'er fra start af alle sammen. Der blev kørt hurtigt, massagen af Ronni's arme inden start var ikke helt dårlig men de førende trak alligevel fra. Pyt med det for de andre B-kørere var noget (langt) bagefter, de par omg. foran Arne/Lars havde givet noget luft, ikke dårlig for sekunderne kunne jo blive rare hen imod slutningen. Bengt/Josefin kom heller ikke med i heatet, ærgerligt at køre så langt og så vil cyklen ikke makke ret. Mike/Christian måtte køre i pit, Christian var noget forslået at afhopningen i første heat, Easy Off måtte osse sætte Yamaha'en til side, den trak simpelthen så meget at kæden sprang og løbet var kørt. Andersen nærmede sig faretruende og Ronni fik besked på at holde tempoet til mål, det gjorde han ikke men J/J var så venlige at sprænge kæden midt i heatet, Jannick hentede lige et nyt samleled men kunne ikke nå mål indenfor 75% grænsen og Lars H havde styr på førstepladsen. For at det ikke skulle være helt nemt for sneglene udgik  J/J's arveteam efter første omg. og så var der jo kun er par der fik point i heatet. KTM'eren lød ikke særlig godt længere, den var varm og støjende (på den forkerte måde) og da den endelig blev stoppet, ja så sad motoren urokkelig fast..........avav. A-klassen var nu Tysk-Svensk-Svensk og Steen/Jesper som 4'er.

    Top 3 B-klassen: Ronni/Lars Henrik 25+25p, Jørgen/Jannick 22+0p, Lars Henrik/Ole 20+0p

Pokalrytteri i klasse B ?

    Top 3 A-klassen: Magnus/Stefan 25+22p, Hannes/Steffen 20+25p, Arne/Louise 22+20p

De hurtige A-kørere

Efter en time på værkstedet viste det sig at chefmekanikeren havde glemt at bukke låseblikket på tandhjulet på krumtappen så møtrikken kilede sig fast ved vandpumpen, derudover var toppakningen gået, så kompressionen gik i køleren, forståeligt nok at vandet kom ud igen og for at det ikke skal være helt løgn så havde den ædt motorolien fordi krumtaphuset er fræset ud til den store krumtap og der ikke er ret stor pakflade ind til gearkassen. Den er ordnet igen, chefmekanikeren har fået inddraget sit McD frikort til han lærer det (eller til næste gang der kommer førstepladser) og den kører til weekenden.