Vintertunering  3-4 afd. i Randers

    Ja, vinteren var ikke ovre endnu, Lars H var lidt tøvende men Ronni sagde at nu skulle der famd'me køres cross, "du har jo osse' godt af at komme igang" sagde han. Det var nu en udtalelse med visse forbehold for da teamet kom til Randers var der ikke lige just det bedste vejr til at køre i. RMS folkene havde skovlet sne, skrabet mudder, skrabet mudder og til sidst skrabede de lige mudderet af banen. Snevejr kombineret med halvfrossen jord, gjorde banen mudderet og glat på samme tid. Og eee, ja, der var også hundekoldt. Begge skulle køre i C-250/500 og allerede under træningen kunne det nok lige mærkes at de 2-hjulede havde stået stille siden Oktober 2004, det var hårdt og måske var sofaen nok blevet misbrugt lige lovlig rigeligt. Ronni konstaterede at det var noget lort med alt det der glatte mudder, han stoppede, fornuftigt nok, efter 1 omg. og pakkede KTM'eren sammen. Lars H mente at nu var vi jo kommet ud af hulen og så kunne man lissågodt køre lidt og den gamle 610'er havde ikke kørt siden August sidste år. C-125 var dagens største klasse med 23 pointtagere, de fik lige lov til at træne først........hurra.

    1.heat, Old Boys'erne er som altid de første der runder, utroligt at de gider at køre så hurtigt i den alder. Lars H kom nogenlunde afsted, vistnok lidt over midten, starten var sne/isbelagt og der var ikke meget bid. Det var dæl'me ikke let at styre så stort et apparat rundt på en nærmest umulig bane når nu man har kørt 125'er i lang tid, den væltede og slingrede rundt og Ronni påpegede, fra tilskuerrækken, at banen er meget kortere hvis man kører i lige linier, istedet for fra side til side, hmmm, han kunne fand...have startet 540'eren og vist hvordan det gøres...grrrr. Efter et par ture i mudderet, et lille styrt i svinget og endnu et par iståbremsninger blev det til en 6.plads. Gardinbussen alias Knud Erik plejer jo at køre efter de nemme pokaler, havde lidt problemer med Carsten Severinsen, han var også på hjemmebane og kørte i mål foran Knud Erik og Kim Dahl blev 3'er. I den gamle klasse var Ejvind Bødker helt fantastisk, ingen kunne følge med hans KTM 2t, Jan Steffensen gjorde et godt forsøg men ak, ikke mere end nr. 2 og minsandten om ikke Havndal El-service, Martin Pedersen listede ligeså stille ind på 3.pladsen.

    2.heat, nu skulle der revanceres, det kan vel ikke være rigtig at man efter en lille pause skal blive sidst, nej ikke tale om. Starten var nu ikke så god og op ad bakken var der 2 der stødte sammen, en KTM blev kastet i jorden og ups Lars H kørte lige hen over den, ikke fordi den var orange men fordi det var uundgåeligt. Nå nå, ikke dårligt, der var en bagefter, hold tempoet og kør fornuftigt, se efter de jævne steder, det gjaldt om at bevare kræfterne i hele heatet men ak, efter det spidse hop gik det galt, slinger, slinger og en tur op ad skrænten, ikke godt. Der blev vendt rundt et par gange mere og til sidst lignede det vist mere en overlevelsestur end et motorløb og målflaget kom befriende. Igen var Carsten først med Knud Erik og Kim efter. Ejvind kørte udenom alt mudderet og de frosne riller, hvordan vides ikke, men han vandt igen heatet, dennegang foran Jan William og ja, Martin havde igen strøm nok til en 3.plads.

    C-250/500: Carsten Severinsen 25+25p, Knud Erik 22+22p, Kim Dahl 20+20p, Svend Anker 16+18p, Lars Henrik 15+16p og Christian Ravn 18+0p

    Old Boys 40+: Ejvind Bødker 25+25p, Jan William 18+22p, Martin Pedersen 20+20p.

    C-125 var klassen med de fleste kørere, grundet heatrækkefølgen kommer der kun resultater for top 3: Jeppe Rasmussen 25+25p, Lasse Jurgensen 18+18p og Daniel Olesen, Norge 12+20p.

    B-Maxi og alle A-Maxi kørte sammen, der var ikke mange i klasserne, Claus Harbo (B-Maxi) var hurtigst fra start i begge heat på hans 250 2t Suki men Kasper Jensen var hurtigt forbi og vandt langt foran de andre.

    her er billeder fra C-250 + OB og Superclass