Højbjerg + DMC-Cup i Aars

    Hvis man er crosskører skal man vel igang når DMC-Cuppen starter, så Lars H måtte finde den støvede Husqvarna frem fra kælderen, den havde ikke kørt siden Oktober 2003 men startede prompte. Ronni havde jo været med til de 3 første MX-Shop cup men valgte at springe de 2 sidste over "Jeg gemmer min energi til senere" sagde han. Med 2 gange 3 kvarters træning til Lars H, kørte teamet en tur til Højbjerg. "Vi skal køre St.Bededagsløb på Fredag (7/5)", sagde Ronni. Det viste sig at Højbjerg næsten var et supercross-bjerg, overalt på banen var der vuptier og indimellem et par enkelte huller. Køretiden var sat til 2 * 20 min., så Ronni nøjes med træningen og 3 omg. af 1.heat, derefter skulle Yamahahaha'en holde pause til DMC-Cup Søndag d. 9/5. Lars H mente nu at når man kører helt over til Fyn, ja så er det for at køre cross, han gennemførte begge heat i C-250/500, på den lille 125'er og blev nummer 12 og nr. 10...........og totalt udmattet. Nå, hjem igen og slappe hele Lørdagen, Søndag var det jo DMC på hjemmebane, en smal sag...........ikk'

    Ikke før på noget tidligere tidspunkt havde der været så mange til løb på den stakkels bane, nogle mente enddog at den var uegnet til motorløb men det gik nogenlunde over da ungerne kom igang. Der var desværre kun mødt 4 A-kørere op, en lille smule skuffende for kan vi almindelige mennesker køre løb der, ja så kan de vel også........Træningen var helt ok, banen var flot og flad, guf for enhver crosskører uden kondi.

    Det hele startede med at bommen ikke havde opdaget at der var nogle der gerne ville afsted så hurtigt som muligt, den gik en anelse træg nedad og der måtte omstart til i B-65. Den drillede en smule resten af dagen og det gav anledning til nogle gevaldige samtaler..........Solen skinnede og det hele var næsten alt for godt, dog med det minus at det begyndte at støve lidt. Ikke noget problem mente Kurt, jeg vander da bare. Deutz'en brummede afsted hen over starten med vandvognen bagefter, det gik rigtig godt. Hmmm, mon ikke lige banen skal have lidt også, tænkte Kurt, jo det skal den da og kørte ind på banen. I kampens hede glemte han at der kørte crossere rundt på banen, B-85 Lav+Open, så Rasmus K. Jørgensen, blinkede en lille smule med øjnene da han rundede svinget, for der holdt en Deutz midt på banen. Der blev snakket med store bogstaver mens Kurt bakkede ud igen og efter 10 min. blev der omstart. De unge knægte tager vel ikke skade af lidt ekstra træning.......vel ???

    Nå, endelig blev det tur til C-250/500 + OB. De gamle er jo som altid hurtige i starten og væk når vi andre kommer op til svinget. Team Sneglefart holdt side om side ved bommen, men som sædvanlig er Ronni lige ved at tromle Lars H ned i starten og de er begge nogle af de sidste der runder hjørnet. Ronni opdagede at banen var en smule ujævn og tog det med vanlig sindsro, Ernst's gamle Yamaha er heller ikke så vant til højfartskørsel. Han havde også hans private duel med Allan, lokal superkører/traktofører/karatemester/storryger og meget andet, Ronni vandt duellen og det styrker jo selvtilliden en smule. Lars H troede, som sædvanlig, at han er i storform og gav 125'eren hele armen (og måske også en lille smule af skulderen) for efter 7 min. var der udsolgt i kulkassen og det blev til en smule lallekørsel resten af heatet. Ernst stod ellers og heppede men han så godtnok noget mismodig ud til sidst.

    Banen var blevet meget bedre til 2.heat, A & B-Maxi havde lavet nogle gode spor til os stakkels amatører, Sneglefart startede i hver sin ende af bommen, det gav pote for Lars H var helt oppe som 8'er (der var 27 ved bommen), det var næsten for godt til at være sandt, 125'eren hvinede, jaaee deeet, joow det gjorde den, ihvertfald de første 8 min. Efter en lillebitte tur i sandet var det som om at tempoet gik langt under sneglefart, manden var fuldstændig kaput. Ronni havde igen sin duel med Allan, de starter næsten på samme måde, kører med den samme stil, rolig og behersket med bagen på sædet så meget som muligt, igen var det Ronni der løb med sejeren. Resultater var der ingen af, der var gået en lille ged i klubbens EDB anlæg og det gav forstyrrelser i næsten alle klasser.

    De rigtig hurtige var som bekendt kun 4, Nordstrand, Kenneth 2 gear, Rybjerg og Østerdahl. Nordstrand vinder begge heat med føring fra start til mål, uden at være presset på noget tidspunkt, Kenneth buldrer op på 2.pladsen. Rybjerg havde muligvis banens hurtigste omg.tid, han kom skidt fra start i 1.heat men endte på en flot 3.plad. Østerdahl havde problemer med en lukket benz.hane da han holdt ved bommen og en halv omg. bagefter alle andre, begyndte han at køre op i feltet, med samme omg.tider som Nordstrand og sluttede som 4'er, der var mange B-kørere der skulle overhales. 2.heat, Nordstrand forrest til mål, Rybjerg lige efter, han styrter 2 gange men kæmper sig op på 2.pladsen. Kenneth bliver 3'er imens Østerdahl, som dennegang er helt med i starten ikke kan få det til at glide og ender som 4'er.

    Hos B-250/500 var det Martin Tolborg's dag, han var helt fremme i begge starter, fulgte en smule med Nordstrand i 1.heat, tog en tur hen over styret men holdt en helt suveræn 1.plads, han kunne vist godt lide banen for også i 2.heat var han langt foran nr.2. Lasse Pødenphant var på hjemmebane og kørte derefter, han kørte op på 2.pladsen, med en defekt gearkasse, godt gået. Ronni tilbød at han kunne låne sin YZ 400 til 2.heat, det var Lasse med på men kunne ikke få 4-takteren til at makke ret, så han valgte at køre ud midt i heatet. Teamet's favorit, Morten Østergaard, var faktisk 2'er fra start i 1.heat men plantede den ene fod i sandet ved høj fart og måtte gasse ned for at få den sat på plads. Han kom op i tempo igen og fuldførte heatet men kørte ikke 2.heat pga. store smerter, av-av. God bedring Morten.

    Billeder kan ses her