DMC finalen i Hadsund

    Endelig blev det tid til sidste afd. af den populære Cup, godtnok i Hadsund, sand og huller over det hele men vejret var godt og banen så virkelig godt ud, lige tilpas fugtig og jævn. Ronni, der jo stadig har lidt efterveer fra Husaberg'en, mente ikke at han behøvede at tage med for at heppe, "Det hjælper jo ikke alligevel" som han siger og det var måske ikke helt ved siden af.......

    1.heat, tja, hmm, starten var måske ikke ligefrem noget at prale af, næsten sidst og det var som om at banen havde taget skade af alle de andre kørere, den var nu bulet, ujævn og rigtig dum. De andre havde alt for travlt i forhold til Lars H, der mener at når nu man skal køre i 15 min, er der vel ingen grund til at fyre hele krudtet af på en gang. Alle de andre var faktisk væk efter to omgange, på nær en, der havde lyst til at lægge bagerst. Michael Køhler, HeMS så målflaget først, Michael Randrup, HMCC blev 2'er og Carsten Hein, HdMK 3'er. Anders Klitgaard, HaMK, som Lars H tidligere på året havde nogle gode dyster med, var så beskeden at blive, vistnok nummer 4 eller 5. Der var 22 kørere ved bommen, 1 udgik med maskinskade, et par andre udgik også, flinke fyre men Lars H måtte nøjes med at blive nummer 18 ud af 19..........

    2.heat, starten var god, omkring midt i feltet og der blev kørt rimeligt aggressivt til at begynde med, helt oppe på siden af Magnus Mogensen, HdMK men lige pludselig var det som om ledningen til hovedmotoren faldt af, og de indbyggede reservebatterier var ikke helt opladet. Efter at have kørt værre end "en gammel kælling", som Jesper Guldbæk HdMK siger, kørte alle de andre, på nær samme mand som i sidste heat, forbi og nummer andensidst var igen en realitet, æv. Michael Køhler vandt igen, Mathias Haller HjMS var ny mand på 2. pladsen og Casper Schou HjMS lige efter på 3. pladsen. Igen var Anders Klitgaard oppe på en 4 eller 5. plads.

    C-250/500, Børge Vestergaard MMCK, havde fået olie i forgaffelen, der var noget med at den var løbet tør og det er jo ikke godt, kunne nu godt lide Hadsundbanen, i modsætning til sidste år, hvor han ønskede den langt væk. Han startede lidt nede men kørte, som om det var i hans egen bukselomme, masede sig støt og roligt forbi alle C-kørerne og vandt begge heat i overbevisende stil. Henrik Vahlsted RMS som var sikker på sin 1. plads i tuneringen, kunne ikke stoppe Børge men 2 andenpladser er vel ikke ringe. Søren Lauritsen HdMK var næsten 100% klar efter sin kloaknedstyrtning og gjorde det rigtig godt med to 3.pladser og derved var den samlede 2. plads sikret.  Kasper Hedegaard MMCK havde, inden han blev B-kører, sikret sig point nok til tuneringens 3. plads.

    Old-boys'erne kørte i samme heat og Jan Wiliam var kørt helt fra Svendborg for at score 40 point i 33+ og det gjorde han så. Flemming Vad, på hjemmebane, prøvede ihærdigt at følge efter men Jan W gassede bare lidt mere da Flemming kom for tæt på, så han måtte nøjes med 2 * 17 point. Ole Andersen HMCC kørte taktisk og kunne med to 3.pladser på dagen, sikre sig tuneringens 3.plads. Jesper Guldbæk HdMK, kørte også taktisk og med dagens to 4.pladser var den samlede 2.plads hjemme mens Jan W havde sikret sig den største pokal. 40+ manglede Ole Kibsgaard, han var kørt til Zolder for at se des Nations og behøvede ikke at køre for han var sikker på den samlede 1.plads. Erik Rasmussen HeMS, kunne nu få lov til at vinde et par heat og derved slå sin samlede 2.plads helt fast. Hans W. Jørgensen MCS, kunne for første gang i tuneringen få lov til at få 2 * 17point og det sikrede hans samlede 3.plads.

    Alle de hurtige, B-125, B-250/500 og Superklassen var slået sammen, der var ikke så mange og der manglede et par af de allerhurtigste men det giver jo plads til de næsthurtigste. I begge heat var Nicolai Larsen FMCK, A-kører, første mand over det store hop men omgangen efter var Kenneth Hvam, B-250/500 først og han satte alle de andre på plads i begge heat. Han kørte som om der var en eller anden laserstyring på, alle de andre kørte i siksak rundt på banen men Kenneth kørte bare ligeud, nærmest i Bo Vang stil og sparede en del kilometer. Dagens store overraskelse i B var Lasse Pødenphant Aars, han havde lige fået en Yamaha 250, den passede vist helt fint til ham, igennem begge heat lå han nærmest i baghjulet på Jens Jensen MMCK, som var noget presset men holdt 2 andenpladser mens Lasse, helt fortjent fik begge 3.pladser. Morten Østergaard som jo er Sneglefart's store idol og altid med fuld gas på, var i 2.heat med helt fremme på 3.pladsen efter de to første sving men Kawasaki batterierne løb langsomt tør for strøm og det blev til, vistnok to 6.pladser. Morten Lilholdt HjMS, var dagens hurtigste A-kører, absolut fuld gas hele tiden og 40 point var gevinsten. Sune Foldsted blev 2'er i første heat mens Jesper L. Christensen var 3'er, en 125'er kan åbenbart godt køre hurtig. Morten Justesen havde sikret sig de nødvendige point til at nappe den samlede 1.plads, Sune fik, med dagens gode resultater den samlede 2.plads og Morten Lilholdt rykkede fra en 7.plads op til samlet nr. 3.

    Dagens aller ærgerligste mand må være Claus Harbo, han førte DMC inden finalen men måtte udgå i første heat med defekt gearkasse. Christian Juul var igen på hjulene, selv efter en lang skadepause kunne han køre 20 point ind på kontoen, ikke så ringe endda. Dennis Høgsted LMC, var i topform og kunne efter 20 min.+1 omg. sætte 17 point ind, mens Jeppe Birkedal sluttede top 3. I andet heat var Claus Harbo, på en lånt KTM, nødt til at blive mindst nr. 3 hvis mesterskabet skulle sikres. Christian Juul var igen helt suveræn = 20point, mens Claus ikke kunne få KTM'eren til at makke ret og sluttede, rigtig ærgerlig, på 5.pladsen. Martin Møller HeMS var ny mand på 2.pladsen mens Jeppe igen kunne få lov til at blive nr.3. Christian kunne derved kalde sig mester, Claus nummer 2 og Casper S. Olsen kunne, uden at køre, få 3.pladsen.